Sunday, May 30, 2010

Fantastisk dag!

I dag er dagen jeg har gjort nesten absolutt alt!

Jeg har vært på fjelltur, vært nede ved sjøen, vært på fisketur og utforsket gamle krigsbunkerser på en øy utenfor her! I tillegg har vi leid film, og sett den i stua hos meg.

Vi våkna rundt 10:00 på morningen, spiste frokost og chillet litt. Klokka 11:35 begynte vi å gå mot fjellet, og for en fantastisk fjelltur det var! Været var strålende perfekt nesten uten en sky på himmelen, og utsikten var like vakker som den alltid er. Janika fra tyskland likte veldig godt utsikten, og tok masse bilder av den, seg og oss! På vei ned tenkte jeg at jeg skulle prøve å slå rekorden min på å løpe ned fjellet, som er på typ 6,5 minutter. (Treigt, I knows.) Så jeg satte på stoppeklokke...

Problemet var at jeg hadde på meg en shorts uten glidelås på lommene, så selv om jeg la mobilen i lomma, klarte jeg altså å miste den på veien ned. Janika og Amalie kom ned en stund etterpå, og heldigvis hadde de funnet mobilen min, slik at jeg slapp å gå opp etter den.

I det øyeblikk Amalie gav meg mobilen, så hunden Cassie sitt snitt til å stikke av, så da ble det en del jaging etter den før vi ringte mamma og ba henne komme med bilen så vi fikk kjøre etter hunden, som hadde stukket av i retning Søvika. Fanget henne heldigvis før hun kom langt, men vi ble litt redde siden det var like ved en hovedvei uten fartsgrense, og vi vet at hunden ikke har peiling på hvor farlige biler i full fart kan være.

Etter det, for å roe nervene, kjørte vi ned til sjøen for å vasse og fange glassmaneter. Vi tok bilder og nøt fineværet på den gamle steinkaia. Når vi skulle hjem igjen møtte vi på en huggorm! Den så litt døsig ut, så vi antok at den var død, og plukka den opp. Ikke så lurt, siden den faktisk ikke var død...

Men det gjorde ikke så mye, den var snill nok til å ikke spise oss opp, så vi slapp den ganske fort fri i skogen igjen.

Vi dro så hjem, og chillet i noen timer, før vi i 17-tida fikk besøk av Karoline og Mona - nå skulle vi på fisketur! Ferden gikk til Søvik småbåthavn der Per og Birgitte ventet på oss. Totalt var vi 7 stykker som skulle ut på sjøen; Janika, Lisa, Birgitte, Mona, Karoline, Amalie, Per og Gudni. Med oss hadde vi en bag full av overraskelser, fiskestenger og godt humør.

Det ble ikke fisk, men vi fikk oss en kjempefin tur ut på Bjørnøya der vi løp rundt i bunkerser fra krigen da Tyskerne var her.

Senere leide vi HACHIKO - a dog's story.

Fin film, men jeg hadde egentlig trodd den skulle være bedre.

No comments: