Wednesday, May 19, 2010

En dag som ikke gikk som den skulle...

Huff!

I dag gikk ikke alt som jeg hadde planlagt. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at ingenting gikk som jeg hadde planlagt! Jeg hadde en fantastisk plan som gikk ut på at jeg skulle rekne matte til eksamen, og spørre læreren masse når jeg ikke fikk til noe. Slik gikk det altså ikke...

Ette mindre enn en time på skolen begynte jeg å føle meg dårlig, og fikk en bankende hodepine. Kjente meg skikkelig kvalm, og endte opp med å kaste opp tre ganger før jeg fant ut at nei, nå må jeg ta og ha meg hjem. Jeg var faktisk så kvalm at jeg ikke fikk forklart med til læreren som jeg ville, utover at jeg ikke følte meg bra og ville hjem. Dette fordi jeg konstant brakk meg og det føltes ut som om jeg kunne komme til å spy der og da. Isj.

Så, hjem bar det altså! Jeg ble litt bedre av frisk luft, som jeg fikk når jeg gikk ned mot båten, men holdt nesten på å kaste opp igjen når jeg satte meg ned på en benk for å vente. Ringte mamma og spurte pent om hun ikke kunne hente meg på kaia, så jeg slapp å gå hjem. (Ikke lange veien, men alikevel.)

Mamma sendte Birgitte, som var så snill at hun kjørte meg hjem.

Så, jeg har med andre ord vert hjemme siden 11 i dag. Søstern hadde samme greia helga før 17. mai, og siden det er noen dager siden så trodde jeg kanskje at jeg hadde sluppet unna denne gangen, for jeg blir ikke ofte syk av slik omgangssyke. Men den gang ei.

Har sovet utrolig mye i dag, men føler meg fremdeles litt uggen. Skal nok klare å dra på skolen i morra, men vet ikke hvor mye gym jeg kommer til å orke. Vi får se på formen.


Av gode nyheter vil jeg gjerne dele med verden at jeg stod på mattetentamen, om enn bare så vidt. Og ståkarakter er ståkarakter, det mener nå jeg. Skal regne litt i uka som kommer, og prøve å karre til meg ståkarakter på eksamen om en uke også. Hvis jeg klarer det, DA kommer jeg til å puste lettet ut. Er nok desverre ikke ferdig med matte fordiom though. Jeg kommer til å velge bort Fysikk II til 3. året til fordel for matematikk S2. Ikke at jeg liker noen av fagene, men et må jeg velge.

Det vil si at jeg kommer til å ta Kjemi II, Matte S2, Biologi I/II, Norsk S&H, Historie, Gym og Religion til neste år. Religion tror jeg nok at jeg kommer til å være flink i, for det er et tema jeg kan en del om. Iaff. andre religioner enn kristendommen. Nå som det skal være likestilt håper jeg det ikke er som på US. Der vi hadde 3 sider om buddhisme og hinduisme, og 200 om kristendom.

Nå lurer jeg på å legge meg tidlig, muligens se en episode av et random tv-show, siden jeg sover bedre med lyd rundt meg.

おやすみ、


No comments: