Saturday, June 12, 2010

Sommeren nærmer seg!

Ikke lenge igjen til sommeren nå folkens!

Jeg gleder meg som en liten unge på slutten av nittitallet foran premieren til en ny pokemonfilm til at sommeren skal komme! Skolen har gjort meg dødsliten de siste månedene, og jeg gleder meg til skikkelig sommerferie. Tenk, det er hele to år siden sist!

I skikkelig sommerferie legger jeg ikke nødvendigvis å reise noe sted, for jeg har ingen utenlandsplaner for i år, siden jeg sparer penger til utlandet neste år! Nei, skikkelig sommerferie betyr to måneder der man får gjøre det man helst vil, enten det er jobbing, chilling, henge med venner eller noe annet.

Jeg har hørt meg rundt etter jobb, og lenge så det ut til at jeg ikke skulle få noe svar, men for et par dager siden fikk jeg melding fra det ene stedet om å ta kontakt dersom jeg fremdeles var interessert i jobb - og det var jeg jo, så jeg ringte jeg. Skal ut på mandag, altså i overimorgen og snakke med dem. Håper virkelig at det ordner seg, for jeg trenger virkelig å ha noe meningsfylt å gjøre i sommer. Ellers hadde jeg nok bare gått rundt og chillet to måneder til ende.

Ellers har jeg bare viktige planer for to helger i hele ferien, nemlig helgen den 26. juni, da jeg skal i bryllup til en venn av familien samt Desucon den 27. og 28. - og helgen den 20. august samt torsdag 19. august, da jeg skal ned til Oslo på velkomstleiren til AFS for å hjelpe til der. Helt på begynnelsen og helt på slutten av sommerferien med andre ord. Har litt lyst til å se om jeg får anledning til å dra ut til båtfestivalen en av dagene også, men om det ikke går så er det ikke akkurat noe stort tap.

Men før sommerferien er det enda en hel uke med "skole" igjen. Selv mener jeg at de bare kunne gitt oss fri, siden vi ikke gjør noe spesielt alikevel. Alle eksamener er jo ferdige og greier. Høhø.

Uansett, i skrivende øyeblikk ligger jeg og chiller i verdensrommet på Smøla. Verdensrommet er gutterommet til pappa, som har blitt gjort om til gjesterom som jeg alltid låner når jeg er her på besøk. Grunnen til at det heter verdensrommet er at det har tapet dekorert med diverse månelandingsillustrasjoner og NASA-relaterte tegninger. Pappa var liten på 60-70 tallet da det var populært, so go figure. Bilde til høyre.

På smøla blir jeg frem til i morgen, veldig chill å være her. Elsker dette huset og har utrolig mange fine minner herfra. Synd at jeg hører rykter om at det skal selges, men huset er vel litt stort til at bestemor kan vedlikholde og ta vare på det helt alene. 泣く泣く。

Men nå tror jeg jeg tar turen opp på kjøkkenet og finner noen hjemmelagede boller og litt grønn te.. frokost hadde smakt veldig godt nå..


1 comment:

Silvia Rodriguez said...

Kommer meg ikke på Desucon i år jeg.. o( _ _ )o

Meeen jeg synes du skal bloggings om det da, så jeg kan se!

Annars synes jeg bloggen din er kjempekoselig! Blir glad av å lese den ヘ(^_^ヘ)(ノ^_^)ノ