Friday, May 9, 2008

@ Dads

Finevær, langhelg og endless boredom.

Langhelgen er her! Fire dager med bekymringsløse fridager, eller er de det? Vi som har fått så mye lekser at vi sitter begravd til lagt oppover ørene i bøker og skolesaker kan vel egentlig bare gråte. Akkurat i dette øyeblikket når jeg skriver dette sitter jeg på rommet mitt i mørket, min lille vampyrhule som vi kaller det her i huset, og kjeder meg. Jeg kunne helt sikkert ha brukt tiden min på noe utrolig fornuftig eller morsomt, men jeg klarer det bare ikke. Ute brenner solen på himmelen med en sånn kraft at jeg tror jeg kommer til å besvime hvis jeg går ut, og inne er det egentlig ikke stort bedre. Det er varmt, og jeg takler ikke varmen. Misforstå meg rett, jeg liker vår og sommer, men varmen og alt lyset tar knekken på meg. Det er en grunn til at jeg elsker høstens kalde vindgufs, isende regnskyll og sene stormer. Mørket om høsten er også perfekt, det er alltid enten mørkt eller skumringsaktig, aldri helt lyst - med mindre det er tidlig i årstiden selvfølgelig.

Nevnte jeg forresten at jeg er hos pappa? Jeg har ikke vært her siden desember, så jeg ble positivt overrasket over hvor fint huset har blitt i løpet av mitt fravær. Hele greia ser jo nyoppusset ut, noe det sikkert er for alt jeg vet, men det har stil, og det er bra. Spesielt liker jeg det knøttlille badet i kjelleren som det er bilde av til høyre, det er så avslappende! Nedenfor her ser dere et bilde av stua, som er ganske koselig men ikke helt super. Jeg er vandt med litt rot rundt omkring, men her i huset er alt overraskende ryddig til enhver tid, får jeg inntrykk av. Men det kan vel egentlig bare vær 'my imagination gone wild' eller noe sånt da. Jeg er her jo ikke så ofte at det gjør noe, og aldri lenge av gangen.

Nuja, slik er livet.

Søstrene mine sitter i sofaen og ser på TV i stua.
De eneste lyskildene i rommet mitt akkurat nå er skjermene til mine to pc'er. Den ene skriver jeg dette på, og den andre viser at jeg har 6 timer igjen å vente før Code Geass Sesong 1 er ferdig nedlastet i .mkv format. I en annen tab i firefox har jeg åpen nettsiden til Akademika bokhandel, der jeg ser etter "Genki I" bøkene som jeg har hørt skal være temmelig greie japansklærebøker for nybegynnere. Rommet mitt er koselig. Jeg liker rommet mitt.





Ellers i dag har ingenting spennende skjedd, det er minimum aktivitet på Japani som jeg har fått med meg, og jeg har ingenting spesielt å se på. Eller vent litt, jeg har Soul Eater episode 5 og Nabari no Ou episode 5 som jeg har tenkt å se litt på senere. Jeg liker begge seriene veldig godt. SE er utrolig nyskapende og annerledes enn alt annet jeg har sett, først tenkte jeg at den var kjedelig, men den har en viss sjarm som bare drar oppmerksomheten din til seg. Nabari no Ou er bare en utrolig koselig serie om ninjaer, som har en veldig annerledes tegnestil, med nydelige bakgrunnsbilder og fine karakterer. Man får en liten 'Naruto' - feeling av den, mend dette er såpass annerledes en denne at Nabari no Ou går rett inn på lista over serier jeg skal følge med på denne sesongen.

Uh, anyways - jeg får heller oppdatere denne posten senere, for nå orker jeg ikke skrive stort mer.

Til vi sees igjen,

- Lisaixl

No comments: