Wednesday, May 7, 2008

Sementengel

Et spor i sementen!


Ja i dag var det ingen nåde på Akademiet VGS Ålesund - Tåkelagt molo, iskalde klasserom, kakaoflekk på gulvet - alt skulle skje akkurat i dag!






Tåka lå tungt over søre og midtre del av nordvestlandsfylket Møre og Romsdal i dag - noe som gav landskapet og folket et mye mer søvning uttrykk énn den stressede vanlige looken som nå til dags ser ut til å være vanlig hvorenn man reiser. Jeg kan med hånda på hjertet si at været i dag hører til i kategorien favorittvær, i alle fall hos meg. Strålende sol, tykk, ugjennomsiktig tåke, og uten et vindpust i lufta. Aller helst skulle dagen selvfølgelig ha endt med et kraftig regnskyll, men jeg måtte nøye meg med noe som ikke kvalifiserer til ýr engang, og det er jo temmelig skuffende for en regn-elskende person som meg. Anywaiize, her snakker vi oss bort om været, når vi egentlig burde fortelle om alt det sinnsykt spennende som skjedde i dag, onsdag den syvende mai!







Dagen startet ganske nydelig med en dobbeltime teoretisk matte, Olga fortalte oss i dag - som alle andre dager - hvor viktig det er å jobbe hardt med matte, for matte er jo verdens nydeligste fag if.g henne. To engelsktimer fulgte tett etter, og der så vi film. Filmen var gørrkjedelig siden jeg har sett den et par ganger før, så jeg endte opp med å bare høre på det som ble sagt istedet for å følge med på det visuelle. Etter dette fulgte en ganske gøyal naturfagstime, der vi (Tine, Elin, Arnfinn, Marit og meg) oppdaterte naturfags-sideprosjektet vårt, som er en blogg.

En plass imellom engelsk og naturfag satt Barbara i vinduskarmen og så ut som en riktig dronning av barbarium, noe hun selvfølgelig er. Hun hadde på seg noen fantastisk kule sokker i dag, som vi tok bilde av, bilder fra dagen er spredd rundt omkring i posten, så det er vel mulig å finne ut av det selv.

I det store friminuttet, eller lunsj/mat som vi ofte sier, gikk jeg(Hellmaster, Saisel), Barbara (Ms.Punjabi, Queen) og Helene (Hell, Ms.Geal) ned på moloen som så ut til å være dekket i tåke. Når vi kom ned var moloen derimot ikke dekket i tåke, men i solskinn og finevær. Dette var jo selvfølgelig en hyggelig men alas ikke fullt så hyggelig overraskelse, og jeg skal bare få sagt at det ikke skjedde noe spesielt mens vi var på moloen, så egentlig kan du bare hoppe over dette avsnittet eller noe sånt noe. Eller.. Mens vi gikk ned sang vi sangen om de tre røde bilene, og Ms.Geal klarte mesterstykket å trakke ned i nylagt sement! Nå ja! Det ser desverre ut til at du allerede har lest det ferdig, Hurra for deg!

Ja, og når vi er inne på hurra - Malin og Pernille hadde bursdag i dag, begge to på en og samme dag. De ble begge et år og noen grå hår eldre, så nå kan de med stolthet bare si at de er sytten år gamle de også. Slik som vi andre gamlinger.






Annet enn det så har jeg vært i søvika i en god del timer, helt siden halv seks faktisk. Kom hjem for bare en time eller så siden etter å ha vært å printet ut titolv plakater om hjemmelagde vårruller, og jobbet på naturfagsprosjektet, altså bloggen om Dexter DeMonte Diomedes .






Uansett, det begynner å bli ganske tidlig, sent, whatever - og jeg er trøtt. Dakara, godnatt, oyasumi, goodnight.






xoxo






Saisel-girl

No comments: