Monday, July 5, 2010

The birthday

...Neida, det er ingens bursdag i dag, eller jo, når jeg tenker meg om så blir søskenbarnet mitt 19 i dag så gratulerer til han, men uansett, det er ikke derfor tittelen er The Birthday selv om det var et passende tilfeldig sammentreff.

The Birthday er nemlig navnet på et Japansk band som, om jeg ikke husker helt feil, var et av ynglingsbandene til Takuma, 'broren' min i Japan. Han hadde en sang på telefonen sin som het "Namida ga koboresou" og den syns jeg var så fantastisk nice, at jeg lasta den ned og hørte på den på iPoden. Siden har jeg hatt den innpå omtrent konstant, men har ikke hatt strøm på iPoden på en stund nå, og trenger det heller ikke siden den nye mobilen min klarer veldig fint å spille av musikk, via bluetooth.
Uansett, her er en livevideo av The Birthday som synger Namida ga koboresou. Hvis jeg skulle prøvd meg på å oversette tittelen ville jeg gått for noe sånt som Tårene 'ser ut til å' flyte over.. Men det blir sikkert litt teit på norsk, haha, jeg suger i norsk. :C

電話探したらあの子に聞いてなくちゃ俺さー今どこ?

Så, ja, ny mobil sa jeg. Vet ikke om jeg har skrevet det her før, menjeg har altså kjøpt meg ny mobil. Den er av typen SONY Ericsson Xperia 10. Meget grei liten sak, og den har søtt kamera som tar søte bilder.




Slik ser den altså ut. Personlig syns jeg egentlig den hvite ser mer stylish ut, men sort er jo safe og traditional, så da gikk man for det. (Tenkte ikke over farge i det hele tatt når jeg kjøpte den..)

Den har jo en enorm skjerm, og slike skjermer blir det lett riper i. DERFOR gikk jeg til innkjøp av noe fancy noe, som heter ZAGG invisishield fra ZAGG. Så nå har mobilen min et usynlig vakkert lite beskyttelsesskjold foran skjermen, som tydligvis beskytter mot alt. Det er til og med testet av den amerikanske hæren, og ZAGG tilbyr livstidsgaranti for produktet. Ikke værst.

Lurer litt på å lage Taco til gjengen i dag, tenker de hadde blitt happy for det, men jah. Litt kjedelig også da, bare Taco liksom.. Men jeg laget jo superimproviserte landganger til dem på fredag, så å gå for noe enkelt i dag hadde jo vært greit liksom. Ellers lite nytt.

Ah, leide film i går kveld, siden internett var nede for telling. Filmen het Daybreakers, og var en hyggelig actionthriller av en vampyrfilm. Et alternativ til Twilight, hvis noen liker vampyrer, men ikke all den sukkersøte romansen og den svake rollefiguren til Bella.

Året er 2019, og menneskeheten har måttet vike for en epedemi som har gjort alle om til vampyrer. Filmen handler om Edward (Ikke Twilight's Edward, neida.) en vampyr og bloddoktor. Det betyr at han jobber med å utvikle et alternativ til menneskeblod, siden mennesker er en svinnende rase på randen av utryddelse. Bare omtrent 5% av menneskebestanden er tilbake, og denne reduseres raskt. Problemstillingen i filmen er at om vampyrer ikke får i seg menneskeblod, vil de etter kort tid bli til noen groteske, ekle vesener som ligner litt på en mellomting mellom den tradisjonelle zombien og en flaggermus. Her er alle stereotypene om vampyrer sanne - de tåler ikke sollys, dør om de får en stake gjennom kroppen/hjertet, har ikke noe speilbilde i speilet og så videre. Vi følger Edwards ufrivillige liv som vampyr, og hvordan han til slutt klarer å løse dette problemet.

Slutten var av den typen som hinter sterkt om hva som vil skje, men vi får ikke faktisk se hva som skjer når løsningen har blitt funnet, så meh. Men veldig bra film. Mye blod, gørr og vold though, så den fortjener vel egentlig 15-årsgrensen den har fått.

Uansett, til neste gang.

No comments: