Friday, December 19, 2008

Thailand!

ราชอาณาจักรไทย




Thailand er fantastisk.

Nå har jeg vært her i en uke, og jeg savner virkelig ikke julestria hjemme i Norge, selv om det kan bli litt merkelig å høre jinglebells og "Jeg så mamma kysse nissen", riktignok på engelsk, over høytalerne hvor en man en går.

Hotellet vi bor på heter Merlin Beach Resort. Et femstjerners hotell med en standard og service som jeg virkelig ikke er vandt med.

 


Her får man ikke engang sjenke sin egen kaffe eller te før en totre servitriser iler til og skal gjøre det for deg. Hushjelpene kommer innom tre ganger om dagen for å rydde, vaske, skifte på senger, ta klesvasken, fylle opp minibaren og fruktkorgen med ferske varer, og sikkert andre ting også. Hotellet har tre enormigantiske bassenger, der to av dem er knyttet til hverandre gjennom en vakkert utsmykket 'elv' som går gjennom en av de fire resturantene på huset. Spa-avdeling, internettcafé, et utall barer, live underholdning, flere små caféer, suvenirbutikk, husets egen skredder, smykkebutikk, silkebutikk, x antall informasjonsdesker, og uh, jeg har helt sikkert glemt noe, men dette er altså de andre tingene som er her.. Ja, og så har de en kjempefin sandstrand, og det hele ligger lunt til i en lagune, eller hva man nå kaller det. Vakkert? Ja. Kjedelig? JA. Fnis.

Jeg kom ikke hit for en sydenferie, hurrdurr, det kunne jeg dratt til Grand Canaria for. Derfor drar jeg ganske så ofte inn til Patong, og noen ganger også til Phuket, for å se på alt det spennende som finnes inne i byene, der vanlige mennesker bor og lever. Jeg kjøper også med meg gaver til venner og kjente, so watch out lizm.

Doraemon ser ut til å være ekstremt populær her, for han er overalt. Doraemon og Death-note. Everywhere, liksom! Harr harr. Og alt er veldig billig.

Det er ikke så mye å si egentlig. Dere får se bilder i stedet. Beklager crap kvalitet på noen av dem, men slik ble det altså bare.

På søndag skal jeg på Safari, og på Julaften skal jeg til PhiPhi Islands. Feire jul i paradiset :D... Jeg vet du misunner meg! Hurrdurr! (Savner norsk jul, men vil ikke inrømme det :(.......)


Uhh, orker ikke mer bloggpost! Alt for varmt! Men nå begynte det å regne, så nå må jeg løpe ut! Cya.

1 comment:

Anonymous said...

You know where to run in case of a tsunami incident!

..og du lever altfor bra, din posh. Det er bra at du opplever litt mer av det virkelige Thailand ved å oppsøke steder!

Asiatere satser veldig mye på utsmykning, det fordi de med penger faktisk har råd til det med den billige arbeidskraften her :3 Så det er riktig vakkert enkelte steder!

Haha. What a funny christmas. Du må blogge om den etter hvert! (Med bilder!)