Tuesday, October 21, 2008

Desucon er like rundt hjørnet!

Milde Margot!


Det er nå lenge siden jeg skrev noe her, og jeg beklager til den som måtte finne på å stikke innom fra tid til annen, men jeg glemmer det så lett.


Jeg har ikke tenkt til å skrive så mye her, for alt jeg har å skrive om skal jeg spare til etter helga. I helga går nemlig DESUCON; THIRD STRIKE av stabelen på OKS (Oslo Kongressenter) i Oslo, og dit skal jeg. I skrivende stund sitter jeg og mekker cosplay, og må ty til noen reserveløsninger da planene mine ikke gikk helt som de skulle. Men cosplayet blir seende noenlunde ok ut, selv om det har et ikke så sjarmerende hjemmelaget preg på seg. Til nå har jeg gjort et poeng ut av å holde hva jeg skal cosplaye hemmelig for de aller fleste, unntatt noen av de kule vennene mine, som maste alt for mye. Men her får dere altså vite det, hele fire dager på forskudd.

Jeg skal cosplaye ひてる, en マグマーだん はにん, så da vet dere det. (De som kan kana vet det iallefall.)

Uansett, Desucon 3 går av stabelen Lørdag, 25 oktober, klokka 12:00 og er en messe for japansk kultur i Norge. Spesielt legger Desucon vekt på populærkulturen, altså manga, anime, j-music o.l, men det kommer også til å være oppvisninger i kampsport, foredrag fra forskjellige folk som er dedikerte til japansk kultur, stands som selger kunst og ting, pokemon-kort-turering, og mye mye mer. Man kan rett og slett ikke få med seg alt på Desucon, selv om man prøver - så her gjelder det å prioritere og velge. En ting er dog sikkert - det blir AWESOME, trust me.

Mer om Desucon i neste post etter helga, har ikke ork til å skrive noe mer nå, siden jeg sitter med nål og trå og syr febrilsk i stoffbiter.

-
じゃあその時まで

2 comments:

Anonymous said...

Fy SØREN som jeg gleder meg! :D
- Takashi :)

Inga said...

Jeg var på FLYET! FLYET I TELL YOU!!